donderdag 29 oktober 2015

29 oktober 2015

Papa en Tuur werden vandaag rond de middag in Leuven verwacht voor de derde en laatste chemo-soldaatjes van dit blok te gaan halen. Tuur krijgt daarna drie weken 'rust', uitgezonderd de bloedcontroles.


Tuur werd in orde bevonden door de dokter, de chemo mag doorgaan. De bloedresultaten zijn (nipt) in orde, hij heeft geen transfusie nodig. We worden maandag wel in Leuven verwacht voor een extra bloedcontrole.

De laatste twee weken is ons opgevallen dat, naast de nog steeds veel voorkomende hoofdpijn, Tuur zijn rechteroog soms naar buiten draait. We maken ons hier zorgen om en hebben dat aan de dokters gemeld.
Vandaag werd Tuur nog eens door de neurologen nagekeken en alles leek op het eerste zicht in orde. Vanavond worden Tuur zijn scans en gegevens nog eens naast mekaar gelegd en besproken door het team om te kijken of ze een (neurologische) verklaring voor zijn hoofdpijn kunnen vinden.

Volgende week staat er ook een extra oogonderzoek op het programma. De kans is groot dat de hoofdpijn van zijn ogen komt en dit willen ze nader onderzoeken. 
Het baart me zorgen en maakt me ergens ook wel bang... Wat gaat er nog op Tuur/ons afkomen?

Tuur heeft de wachttijd goed omgekregen met knutselen en spelletjes spelen.

 


Dé paddenstoel... is hij niet prachtig???



3 opmerkingen:

  1. Ik volg al enige tijd je blog en je schrijft mooi Annemie. Ik herken zoveel en wat is het toch moeilijk en ik begrijp al je zorgen. Ik vind het zo knap hoe Tuur ermee omgaat en zo vaak naar school gaat terwijl het soms niet kan gaat hij toch, dapper hoor. Het is een zeer moeilijke en zware tijd. Heel veel sterkte!!
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen