woensdag 3 juni 2015

1 - 3 juni 2015

De voorbije dagen waren er weer met veel ups en downs. Daardoor is het al weer even geleden dat ik de blog heb aangevuld, het schrijven vlot momenteel niet echt. Het lijkt alsof het steeds maar moeilijker wordt, zowel voor Tuur als voor ons als voor ons kleine Fienemien...

De verveling begint bij Tuur toe te slaan. De lol om thuis te zijn is er nu wel vanaf, hij heeft het hier nu wel allemaal gezien. We proberen hem zoveel mogelijk te stimuleren en wat afleiding te bieden. Maar goed dat juf Hilde regelmatig les komt geven, dit bezorgt hem wat afleiding. Hij geniet van de lessen, al gaat het de laatste tijd niet altijd even vlotjes.

Maandagavond hebben we hoog bezoek gehad van Clown Wubbe en zijn grote baas van de Mediclowns. Ze kwamen ons goed nieuws vertellen, want we hebben goedkeuring gekregen dat Clown Wubbe Tuur op regelmatige basis thuis mag komen bezoeken. Hier zijn we zo blij om, want Tuur herleeft als Wubbe hier is geweest! Met Wubbe kan hij even terug zorgeloos genieten, streken uithalen, het huis op stelten zetten, maar vooral kind zijn!!! Een ge-wel-dig initiatief!!!

Verder genieten we van de bezoekjes die we krijgen en van de (platte) rust. Tussendoor zijn we zelf ook iets meer van huis geweest, de vier muren ontvluchten...


Er liggen twee moeilijke weken in het verschiet, waarin we veel informatie gaan krijgen. Er is een nieuwe MRI-scan gepland. We hebben ook een afspraak bij een LowVision-therapeut om meer informatie te krijgen in verband met Tuur zijn zichtbeperking.

Nu op naar morgen, voor de negende keer chemosoldaatjes halen...


5 opmerkingen:

  1. Heel begrijpelijk dat die muren op jullie afkomen en dat de verveling bij Tuur begint toe te nemen... Wel tof dat jullie nog samen zoveel dingen doen en dat andere mensen voor wat afleiding zorgen!!! Die clowns zijn echt geweldig!!! Tof dat Tuur er eentje af en toe op bezoek krijgt :-) want Tuur is ook een klein zot clowntje hé... Ik duim mee voor de weken die gaan komen!!!! en hopelijk tot snel!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuur kan inderdaad ook een klein zot clowntje zijn!! Dat vind ik zo prachtig!!! Zijn kuiltjes in zijn wangen... Echt leuk om te zien!! Ik duim ook mee voor de weken die gaan komen!! Dikke knuffel! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tuur kan inderdaad ook een klein zot clowntje zijn!! Dat vind ik zo prachtig!!! Zijn kuiltjes in zijn wangen... Echt leuk om te zien!! Ik duim ook mee voor de weken die gaan komen!! Dikke knuffel! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel goede moed nog! Wel fijn dat clown Wubbe vaker mag langs komen. Ik wens jullie zóóóveel succes nog en denk vaak aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes lieve Tuur!! En vanaf volgende week, kom ik je ook terug helpen tussen die 4 muurtjes, want ik wil eindelijk eens winnen met de spelletjes ! :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen