woensdag 10 juni 2015

10 juni 2015 - De dag van de waarheid!

Jawel... we mogen voorzichtig blij zijn!!!


De chemo lijkt een positieve invloed te hebben op de tumor (ze zien dode cellen en misschien zelfs iets kleiner). Morgen is er het groot wekelijks overleg met alle betrokken partijen (neurologen en oncologen) waar alle details besproken gaan worden. Vrijdag krijgen we dan hopelijk de volledige terugkoppeling.

We hebben het hoopvolle nieuws uiteraard ook aan Tuur verteld, maar nu begrijpt hij er helemaal niks meer van. Zijn reactie was: 'Waarom moet ik dan nog zo lang chemo krijgen?'. Het antwoord is niet zo gemakkelijk uit te leggen en al helemaal niet gemakkelijk te begrijpen voor hem.
Net zoals wij, heeft hij ook traantjes gelaten. Het verschil is dat de tranen van ons van 'geluk' zijn en die van Tuur van verdriet. Mijn hart breekt...

Ik had gehoopt dat 'goed' nieuws ons allemaal een boost zou geven, dat het dan wel allemaal oké zou zijn. Helaas is het niet zo simpel...

Op naar morgen, dan gaan we voor de tiende keer chemosoldaatjes halen. De laatste van onze intensieve tien weken! Duimen dat Tuur zijn bloed goed staat en dat alles kan doorgaan!!!






5 opmerkingen:

  1. Ik krijg het warm en koud tegelijk als ik dit lees. Ik heb - waarschijnlijk zoals veel mensen! - toch een beetje met spanning gewacht op dit nieuws. Wat een opluchting dat de chemo aanslaat!! Fantastisch om te horen voor jullie en zeker voor Tuur! Want hij is echt een kanjer hoor, al 10 weken lang tegen die vieze chemosoldaatjes gevochten en altijd het beste van zichzelf gegeven. Zo ongelooflijk knap van hem!! En ja, dat het voor hem allemaal moeilijk te snappen is waarom dat leger chemosoldaatjes niet gewoon mag ophoepelen nu is voor jullie als ouders ook weer zwaar... Maar toch, een eerste klein lichtpunt is bereikt, dus haal daar maar verder kracht uit en nogmaals een dikke pluim voor jou annemie hoe je telkens opnieuw je verhaal neerschrijft met woorden die niemand onbewogen laat!! Dikke knuffel, Karolien xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef goed nieuws, toen ik het hoorde heb ik effe een diepe zucht gelaten van opluchting!!!! Ik weet steeds minder en minder wat ik moet zeggen... Maar jullie zijn een sterk en prachtig gezinnetje!!! Ik duim elke dag mee voor jullie en ik zal blijven duimen en duimen!!!! Dikke knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel blij voor jullie met het beetje goede nieuws. Hoop dat er snel meer van dat mag volgen en dat ook SuperTuur dan traantjes van geluk mag laten. Succes met de tiende lading!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vele mensen zaten vandaag te wachten op je bericht en gelukkig is het positief nieuws geworden. Ik kan het niet beter zeggen dat Karolien en Jana. Jullie zijn super en we blijven duimen, mee-hopen met jullie en positief denken met jullie, elke dag weer. Hopelijk vandaag een makkelijke dag voor jullie en morgen een goede positieve terugkoppeling. We denken aan jullie! xxBrigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En mijn duimpjes wil ik heel graag toevoegen! x

    BeantwoordenVerwijderen