zaterdag 23 mei 2015

23 mei 2015

Vandaag was het een dag met ups en downs. Deze keer heeft Tuur weet van de chemo, dit is eventjes geleden.

In de voormiddag had hij veel last van maagpijn, misselijkheid, overgeven en druk in het hoofd. Het minste wat hij at of dronk, kwam er meteen terug uit. Dan word je even terug met de voeten in de realiteit gezet... Tuur is ziek, ja zelfs wij kunnen het al eens naar de achtergrond schuiven tijdens de goede momenten, maar het besef komt elke keer weer even hard aan. Een gevoel van onmacht, onzekerheid en ook wel boosheid komt even terug opborrelen.

In de namiddag ging het iets beter en kon hij zijn drinken weer binnenhouden. Tuur ging er volop tegenaan, maar zijn grenzen aanvoelen lukt nog steeds niet goed. Slappekes en moe heeft hij namiddag zijn bezigheden even moeten stilleggen om te gaan rusten omdat het niet meer ging.
De druk in zijn hoofd speelt hem parten. Dit baart ons wel wat zorgen omdat hij er al een week over klaagt. Papa had het in Leuven al vermeld en ter controle gaan ze volgende week een CT-scan van zijn hoofd nemen. Een moment om met een bang hartje naar toe te leven.

Vanavond heeft hij weer wat kunnen eten en lijken de meeste klachten voorbij... oef! Hij geniet nog even van een rustige avond om daarna vroeg zijn bedje in te kruipen. Op naar een nieuwe dag...


4 opmerkingen:

  1. Dappere Tuur, wat ben jij flink!! Zo ziek en dan toch nog alles blijven geven! Des te meer ben je de naam SUPERTUUR waardig hoor! En beste ouders.... Laat de komende dagen de moed niet zakken voor het onderzoek dat gaat volgen... Ik duim dat de scan jullie gerust zal stellen!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanuit het verre Brugge volg ik nu ook al van bijna in het begin het verhaal van SuperTuur. Ook al ken ik hem en jullie niet. Het grijpt me vaak naar de keel. Hoe is het nu in godsnaam mogelijk dat zo'n kereltje zo moet afzien. Onwerkelijk is het toch. Het doet mij des te meer beseffen dat het cliché 'als we maar gezond zijn' zo waar is. Jullie hebben nog een lange weg af te leggen, wellicht. Ik blijf volgen, meeleven, duimen. Veel sterkte voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat doet jullie SuperTuur dat toch weer goed!!! Hopelijk is de misselijkheid en het overgeven weer snel beter...
    Wij duimen hier ook allemaal heel hard mee dat de scan van volgende week OK is en dat jullie gerustgesteld worden!
    Dikke knuffel voor jullie allemaal XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mega dikke knuffel stuur ik jullie kant uit!!!! Ik zal mijn kaarsje voor jullie laten branden dat er goed nieuws mag komen volgende week!!! Super Tuur je bent een super sterk kereltje één en al bewondering voor je. X

    BeantwoordenVerwijderen